tisdag 14 september 2010

babykofta av restgarn

jag och DROPS alpacagarn har en speciell relation. det hela började med att jag skulle göra virka den här filten. det var en av de första grejerna jag skulle virka, och det gick så himla segt och det kändes som att garnet bara försvann men att filten inte blev större. efter ett tag lade jag ner hela filtprojektet och hittade en fulsnygg ugglekofta (som jag köpte i butik, finns ej på nätet). fick tips från en garnaffär i stan att jag kunde använda dubbelt alpacagarn istället för det garn det egentligen skulle vara. började men märkte snabbt att det blev inte alls bra. sedan dess har garnet bara legat, och jag har känt avsky inför alla mönster med alpacagarn haha. men sen såg jag att clara hade sticka denna fina tröja av just alpacagarnet. SÅ HIMLA FIN! därför bestämde jag mig för att använda mitt restgarn (är jättedålig på att använda rester) till en sådan. är jättenöjd med resultatet. idag gav jag bort koftan till handledaren som jag hade under min praktik, ellinor. hon och hennes fästmö ska nämligen få barn i januari! mysmys.



2 kommentarer:

maja sa...

jättefin! du är så duktig. och haha åt bilden under. och tack för stödet:) tycker också att jag ska komma hem NU...

Clara sa...

Vad fin den är! Och kul att det är min tröja som inspirerade dig :)